torsdag 19 juli 2007

Hej och välkomna

Så... här sitter jag och bloggar igen... Det var länge sen sist, jag är så dålig på att uppdatera att allt bara rinner ut i sanden. Den här gången ska jag dock göra en kraftansträngning för att hålla det här igång. Nu har ju världens roligaste Jocke satt igång också, så vi får väl motivera varandra eller nåt.

Kanske ska börja med att beskriva mig själv och alla underbart bisarra människor som befolkar min värld. Det hjälper kanske till att ge en klarare bild av saker och ting i framtiden, so here we go:

Jag... är en snart 24-årig tjej som flummar runt livet i största allmänhet. Arbetslös så det skriker om det, men rätt nöjd ändå. Spenderar min tid tillsammans med alla vännerna, mina böcker och en tekanna som jag älskar högt. En hel del festande blir det också, och för det mesta finns det EN speciell person att skylla det på, men han är så söt att det inte gör nåt. Dessutom brukar jag inte vara sådär väldigt svårövertalad. Inte sådär väldigt alls faktiskt :D

Modden... är en enormt underbar människa som är så viktig för mig att jag inte ens vet i vilken ände jag ska börja beskriva honom. Kan bara säga att jag inte vet vart jag skulle befinna mig idag om han inte dykt upp i mitt liv. Numera är han min absolut närmsta vän tillika sängkamrat :D. Folk tror att vi är ihop, men det är vi inte av nån bisarr anledning. Vi skulle vara perfekta för varandra, men han är för trög för att fatta det. Jaja, sånt är livet antar jag. Annars är Modden en jättelång fotbollsbesatt Metallicaälskande fiskenörd. Jag vet att det låter som en totalt omöjlig kombination, men det är ju det som gör honom så söt.

Jocke... är den EN person som oftast kan klandras när vi blir fulla. Hemma hos honom kan man nästan alltid räkna med att det är party. I alla fall om man inte blir uppäten av otäcka köksmonstret eller det som luktar läskigt under hans badkar. Det finns vissa ställen i hans lägenhet som verkligen skrämmer mig. Dock är han igelkott söt. Den heter Tuffs och bor för det mesta i en bur inne i sovrummet. Det händer dock med jämna mellanrum att han flyttar ut från den och tar sin tillflykt till en klädhög nånstans. Vad kan man mera säga om Jocke? Jo, han har storhetsvansinne och tror att han äger världen. Har sjuka fantasier om seriemördare och ligger allt som oftast med helt fel människor. Låter som en helskön kille eller hur? Tro mig, utan honom vore livet fan så mycket tråkigare att leva. (Mer om Jocke kan ni läsa i hans blogg En vandring i misär och elände .)

Mats... ja vad ska man säga om honom? En liten... eller ja, i ärlighetens namn är han jättelång :)... gothare/dödsmetallare/anarkist... mycket skum, men himla söt.

Emma... en av mina bästa kompisar från gymnasiet. Hon har inte förändrats ett dugg, utan är fortfarande samma underbart sjuka och bisarra människa som när jag först lärde känna henne. Det är nog därför jag älskar henne, hon har liksom inga hämningar, utan gör precis det hon känner för, när hon känner för det. Underbar tjej helt enkelt.

Helena... är också underbar. Pytteliten som två äpplen och med väldigt sjuk humor. Blir svårt mobbad av Modden och Jocke när hon kommer på besök, men hittills har on bitit ifrån riktigt bra. Heja Helena!

Linus... känner jag via mitt ex. En av de bästa sakerna som kom ur det förhållandet. Gubben i bekantskapskretsen med sina uråldriga 30 år. Lätt världsfrånvänd, men rätt kul. Hos honom är det helt ok att vara ett förkylt vrak och bara sitta i ett hörn och tycka synd om sig själv.

Tess... bästa kompisen från gymnasiet. Har tyvärr förändrats en del, och är inte samma glada och helsjuka tjej som jag lärde känna. Hoppas det löser sig för henne snart så jag får tillbaka den Tess jag känner igen.

Så... det var väl dem jag umgås med på en mer regelbunden basis... om nån nu skulle känna sig bortglömd så ber jag tusen gånger om ursäkt och skyller på begynnande demens. Puss på er!

Inga kommentarer: